Log in

View Full Version : Goodbye Arms dps?


zanzanexpo
10-08-2007, 02:05 PM
http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=451065104&sid=1

Windfury Totem will no longer trigger for any “yellow” attacks unless they are on next swing attacks, such as Heroic Strike and Cleave.


And finally...

http://img514.imageshack.us/img514/2584/blizzardisfunnyko4.jpg

Senex
10-08-2007, 02:28 PM
Say hello to your new friend, the GoA totem.

Über
10-08-2007, 02:33 PM
lawl @ the pic.

zanzanexpo
10-08-2007, 02:34 PM
Say hello to your new friend, the GoA totem.

Sadly even in nerfed state, WF is still superior.

Über, thats my account :(

Valoran
10-08-2007, 02:42 PM
Basically means warriors are no longer required to spam hamstring on spare global cooldowns (ww and bt) to make sure they get as many wf procs as possible. A totem adding 300 or so dps to a warrior is just insane.

Kathra
10-08-2007, 02:42 PM
Muahaha, no longer will the combination of enh shammy + warrior in arena be overpowe-

*thinks*

Nvm..

Valoran
10-08-2007, 03:19 PM
No kathra, it's the rogues that will be overpowered.

F0rcer
10-08-2007, 11:10 PM
thats how we want it!

Gwynin
10-08-2007, 11:48 PM
Rogues play in arenas? :o

Lednar
11-08-2007, 12:00 AM
You told in the guild channel :P /point /lol @ picture thou :D

Gnorth
12-08-2007, 09:38 AM
Rogues play in arenas? :o

Heard a rumor about that.

Gwynin
12-08-2007, 11:14 AM
must be just a stupid rumor as the one with hunters playing arenas

Thrane
12-08-2007, 02:23 PM
Like val says, it just stops spamstring warriors. It still provides quite a boost.

Tsarina
12-08-2007, 04:10 PM
Like val says, it just stops spamstring warriors.
Who isn't? :p

Yes, it's still a great boost for DW/fury and rogues. But judging by my (rather limited, I'll admit) post nerf experience with a slam build, 2handed DPS is no longer an option. BF just isn't enough to justify the low DPS imo.

Stim
12-08-2007, 08:33 PM
@$%25525636%@%%@&^)*!$%!%$R!)$!&$!*&$(!)%$)!^*%$)!*%$*!$^!!!^$)&^$!$^!$%)!#^!$_&!%*&$*(%^&$)%^)@#^%_@%*&@_&%@&%_@&_@&%_@&%_@&%*@$#^@%&*(_@%POI@HFG@_(*%@_%&_@%&@_%_&@%@_&%_)@&%@*#$&%@_

in short: FUCK!

Thrane
13-08-2007, 12:58 AM
Who isn't? :p

Yes, it's still a great boost for DW/fury and rogues. But judging by my (rather limited, I'll admit) post nerf experience with a slam build, 2handed DPS is no longer an option. BF just isn't enough to justify the low DPS imo.

I'm not so sure yet actually, might still be worth it, MS can be nice on certain occassions too. Most raiding warriors spec fury anyway though. (well or prot but that's besides the point here :P) Then again, I have no testing at all as I'm the one providing the totem these days :P

Tsarina
13-08-2007, 07:38 AM
MS can be nice on certain occassions too.
Yes, it's nice. I've actually specced MS my self for that a couple of times. But yesterday on Anetheron we used a rogue with woundpoison. And except his personal DPS being a bit lower, it worked fine (better his DPS than mine tbh :p). I doubt we will take on any 2H DPSers any time soon.

Valoran
13-08-2007, 08:10 AM
Till we get a poison immune mob which requires a healing effect reduction, I think rogues are the way to go. :p

A fully stacked set of wound poison will last through a tidal shield on naj'entus (shouldn't take too long to pop, but hey, who knows), while a warrior would have to be a lot more careful with the timing of mortal strike (and that could be dodged or whatever). Poison is pretty much guaranteed 100% uptime.

Rey
13-08-2007, 01:58 PM
wf totem is overpowered in pvp
qq

Lednar
13-08-2007, 02:19 PM
Hmm, btw, no more dead Zanza now or? :( I want moare epix lewt :P

zanzanexpo
13-08-2007, 09:17 PM
Hmm, btw, no more dead Zanza now or? :( I want moare epix lewt :P

I have yet to pull agro with Arms, and I was doing a mere 900 dps on Karathress instead of the normal 1k-1.2k.
Time to spec Fury :(

Jarelan
14-08-2007, 08:10 AM
Meh only just got WF since TBC so not too fussed...I'll still keep doing my thing.

thoren
20-08-2007, 09:39 AM
QQ

Chopper
20-08-2007, 09:41 AM
Yeah, that's what I thought when you lot whined about Bear Form Mangle.

Great post btw.